Case: Camilla

Jeg har siden december haft fornøjelsen af at hjælpe Camilla med at bliveTine Thomsen - træningsoptimering og behandling af løbeskaders billede. fri af hendes springerknæ. Hun har døjet med smerterne i 6 år, og dette har været en af de grunde til at hun måtte stoppe som elite o-løber. Hun havde endelig fundet en øvelse der gjorde at hun kan løbe uden smerter, dog var der et lille men. Hun kontaktede mig for at få opfølgning på træningen og et andet syn på hendes situation. Læs hendes beretning af forløbet.

Continue reading “Case: Camilla”

Ny PR!

Jeg løb ny PR på 10 km i går! Jeg er rigtig glad, og det har egentlig bare  givet mig mere blod på tanden. Næste løb er om 3 uger, så nogle få justeringer, så må vi se om jeg kan slå den igen 😉

 

 

Continue reading “Ny PR!”

Tilbage fra en skitur uden ski

I uge 7 tog jeg med svigerfamilien (og resten af Danmark) på skiferie til
Norge. Vi var i et dejligt område, Vrådal, der var fine pister og vi boede 100 meter fra børnebakken. Det smukke vejr og de kolde temperaturer betød perfekt vejr til at stå på ski eller snowboard – men jeg takkede pænt nej.

Continue reading “Tilbage fra en skitur uden ski”

At følge planen – eller ej…?

I dag skulle jeg ud og løbe langt! Jeg havde planlagt at løbe med en kammerat og vi skulle ud på 15 km, i stille og roligt tempo. Men noget gik galt og det gik i vasken – og hvad gør man så?

Continue reading “At følge planen – eller ej…?”

Bliv hurtigere på en 5’er!

Maya fra mayadroem.dk skrev til mig og spurgte om jeg ikke kunne give mit bud på hvordan man kommer til at løbe hurtigere på 5 km. Og det ville jeg da gerne! Jeg har taget udgangspunkt i tre træningspas om ugen, med et træningspas med korte intervaller for at få tempo på, lange intervaller for tempoudholdenhed og til sidst en langtur for at få nogle kilometer i benene.

Continue reading “Bliv hurtigere på en 5’er!”

Min uge i løb

Det er søndag og jeg, som mange andre, gør status over ugens løb. Det har været en uge med en del ture, og nogle af dem længere end forventet. Men jeg kom igennem og jer er kun lidt øm 😉

Continue reading “Min uge i løb”

Stabilitetstræning til løbere – hvad siger forskningen?

Har du som løber ofte fået tudet ørerne fulde med at det er super vigtigt
at træne din ”core”? Kan du ligge i planken i op til 5-10 minutter, fordi du altid har trænet det? Måske skal du se nærmere på hvad det egentlig gør for dit løb – og måske overveje at gøre noget nyt?
Continue reading “Stabilitetstræning til løbere – hvad siger forskningen?”

Trail – løb for krop og sjæl

Dagens løbetur stod på et lækkert trailløb ved Moesgård i Århus. Trail er i princippet ikke nyt for mig da jeg har en fortid som orienteringsløber – og så alligevel. Continue reading “Trail – løb for krop og sjæl”

Z-health – hvad er det og hvad bruger jeg det til?

I dette blogpost vil jeg forklare lidt om den uddannelse jeg er ved at tage, Z-health. Jeg bruger denne uddannelse som et stærkt supplement til de andre uddannelser jeg har, men denne tilgang har virkelig ændret mit syn på mit fag og givet mig arbejdsglæden tilbage. Continue reading “Z-health – hvad er det og hvad bruger jeg det til?”